Дослідницькі проекти

Проєкт для учнів 10-го класу

Проєкт: створення буклету, постеру,  бук-трейлеру, скрайбінгу тощо (один на вибір).

 

Орієнтовні теми:

1.Генетичний моніторинг в людських спільнотах.

2.Скринінг-програми для новонароджених.

3.Генотерапія та її перспективи. 

4.Теорії старіння та перспективи збільшення тривалості життя людини.

 

Дата здачі: 28.02.2022

 Форма: індивідуальний

 Вимоги до оформлення:

1.     Титульна сторінка

Чернівецький ліцей №5 «Оріяна»

 

Проєкт

(тема)

 

                                                                             Укладач:

_________________________

 

2022

2.     Вимоги до оформлення - тема, мета, завдання, висновки, укладач, список використаних джерел, посилання на використані малюнки, мовна грамотність, науковий стиль викладу.

Якщо буклет, постер, скрайбінг – до них потрібна анотація і джерела інформації

Якщо буктрейлер – до 5 хвилин тривалістю без анотації але з джерелами інформації

3.     Список використаних джерел

Вимоги до оформлення списку джерел

В Україні 01 липня 2016 р. набув чинності ДСТУ 8302:2015 «Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні вимоги та правила складання», який установлює види посилань, правила та особливості їхнього складання і розміщування у документах.

Список використаних джерел розміщується в кінці роботи на окремій сторінці. Він надає інформацію, необхідну для того, щоб знайти й отримати будь-яке джерело, процитоване в тексті документа.

З основними вимогами до складання списку джерел можна ознайомитись у рекомендаціях:

Основні вимоги до оформлення списку літератури за новими стандартами: методичні рекомендації / уклад.: М. П. Гребенюк, Г. З. Шевчук. Луцьк: ВІППО, 2019.60 с. URL: http://vippo.org.ua/files/pedposhyk/spuslit-1557135224.pdf (дата звернення: 10.01.2021).

 

Якщо автор книги один

1.     Бичківський О. О. Міжнародне приватне право : конспект лекцій. Запоріжжя : ЗНУ, 2015. 82 с.

2.     Бондаренко В. Г. Немеркнуча слава новітніх запорожців: історія Українського Вільного козацтва на Запоріжжі (1917-1920 рр.). Запоріжжя, 2017. 113 с.

3.     Бондаренко В. Г. Український вільнокозацький рух в Україні та на еміграції (1919-1993 рр.) : монографія. Запоріжжя : ЗНУ, 2016. 600 с.

4.     Вагіна О. М. Політична етика : навч.-метод. посіб. Запоріжжя : ЗНУ, 2017. 102 с.

Якщо авторів книги 2 або 3

1.     Аванесова Н. Е., Марченко О. В. Стратегічне управління підприємством та сучасним містом: теоретико-методичні засади : монографія. Харків : Щедра садиба плюс, 2015. 196 с.

2.     Батракова Т. І., Калюжна Ю. В. Банківські операції : навч. посіб. Запоріжжя : ЗНУ, 2017. 130 с.

3.     Кузнєцов М. А., Фоменко К. І., Кузнецов О. І. Психічні стани студентів у процесі навчально-пізнавальної діяльності : монографія. Харків : ХНПУ, 2015. 338 с.

4.     Якобчук В. П., Богоявленська Ю. В., Тищенко С. В. Історія економіки та економічної думки : навч. посіб. Київ : ЦУЛ, 2015. 476 с.

Якщо авторів книг 4 і більше

1.     Науково-практичний коментар Кримінального кодексу України : станом на 10 жовт. 2016 р. / К. І. Бєліков та ін. ; за заг. ред. О. М. Литвинова. Київ : ЦУЛ, 2016. 528 с.

2.     Бікулов Д. Т, Чкан А. С., Олійник О. М., Маркова С. В. Менеджмент : навч. посіб. Запоріжжя : ЗНУ, 2017. 360 с.

3.     Операційне числення : навч. посіб. / С. М. Гребенюк та ін. Запоріжжя : ЗНУ, 2015. 88 с. 

4.     Основи охорони праці : підручник / О. І. Запорожець та ін. 2-ге вид. Київ : ЦУЛ, 2016. 264 с.

Якщо книга немає автора

1.     Криміналістика : конспект лекцій / за заг. ред. В. І. Галана ; уклад. Ж. В. Удовенко. Київ : ЦУЛ, 2016. 320 с.

2.     Миротворення в умовах гібридної війни в Україні : монографія / за ред. М. А. Лепського. Запоріжжя : КСК-Альянс, 2017. 172 с.

3.     Міжнародні економічні відносини : навч. посіб. / за ред.: С. О. Якубовського, Ю. О. Ніколаєва. Одеса : ОНУ, 2015. 306 с.

4.     Науково-практичний коментар Бюджетного кодексу України / за заг. ред. Т. А. Латковської. Київ : ЦУЛ, 2017. 176 с.

Багатотомні видання

1.     Енциклопедія Сучасної України / редкол.: І. М. Дзюба та ін. Київ : САМ, 2016. Т. 17. 712 с.

2.     Лодий П. Д.  Сочинения : в 2 т. / ред. изд.: Н. Г. Мозговая, А. Г. Волков ; авт. вступ. ст. А. В. Синицына. Киев ; Мелитополь : НПУ им. М. Драгоманова ; МГПУ им. Б. Хмельницкого, 2015. Т. 1. 306 с.

3.     Правова система України: історія, стан та перспективи : у 5 т. / Акад. прав. наук України. Харків : Право, 2009. Т. 2 : Конституційні засади правової системи України і проблеми її вдосконалення / заг. ред. Ю. П. Битяк. 576 с.

4.     Кучерявенко Н. П.  Курс налогового права : в 6 т. Харьков : Право, 2007. Т. 4 : Особенная часть. Косвенные налоги. 536 с.

Частина періодичного видання

1.     Кулініч О. О. Право на освіту в системі конституційних прав людини і громадянина та його гарантії. Часопис Київського університету права. 2007. № 4. С. 88–92.

2.     Коломоєць Т., Колпаков В. Сучасна парадигма адміністративного права: ґенеза і поняття. Право України. 2017. № 5. С. 71–79.

3.     Коваль Л. Плюси і мінуси дистанційної роботи. Урядовий кур'єр. 2017. 1 листоп. (№ 205). С. 5.

4.     Біленчук П., Обіход Т. Небезпеки ядерної злочинності: аналіз вітчизняного і міжнародного законодавства. Юридичний вісник України. 2017. 20-26 жовт. (№ 42). С. 14–15.

Матеріали конференцій

1.     Антонович М. Жертви геноцидів першої половини ХХ століття: порівняльно-правовий аналіз. Голодомор 1932-1933 років: втрати української нації : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 4 жовт. 2016 р. Київ, 2017. С. 133–136.

2.     Анциперова І. І. Історико-правовий аспект акту про бюджет. Дослідження проблем права в Україні очима молодих вчених : тези доп. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Запоріжжя, 24 квіт. 2014 р.). Запоріжжя, 2014. С. 134–137.

3.     Кононенко Н. Методология толерантности в системе общественных отношений. Формирование толерантного сознания в обществе : материалы VII междунар. антитеррорист. форума (Братислава,18 нояб. 2010 г.). Киев, 2011. С. 145–150.

4.     Микитів Г. В., Кондратенко Ю. Позатекстові елементи як засіб формування медіакультури читачів науково-популярних журналів. Актуальні проблеми медіаосвіти в Україні та світі : зб. тез доп. міжнар. наук.-практ. конф., м. Запоріжжя, 3-4 берез. 2016 р. Запоріжжя, 2016. С. 50–53.

Електронні ресурси

Після електронної адреси подають відомості про дату звернення до електронного ресурсу віддаленого доступу: число, місяць і рік (у круглих дужках) після слів «дата звернення».

1.     Шарая А. А. Принципи державної служби за законодавством України. Юридичний науковий електронний журнал. 2017. № 5. С. 115–118. URL: http://lsej.org.ua/5_2017/32.pdf. (дата звернення: 15.11.2017).

2.     Ганзенко О. О. Основні напрями подолання правового нігілізму в Україні. Вісник Запорізького національного університету. Юридичні науки. Запоріжжя, 2015. № 3. – С. 20–27. – URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Fakhovivydannya/vznu/juridichni/ VestUr2015v3/5.pdf. (дата звернення: 15.11.2017).

3.     Яцків Я. С., Маліцький Б. А., Бублик С. Г. Трансформація наукової системи України протягом 90-х років ХХ століття: період переходу до ринку. Наука та інновації. 2016. Т. 12, № 6. С. 6–14. DOI: https://doi.org/10.15407/scin12.06.006. (дата звернення: 15.11.2017).

 Критерії оцінювання

Критерії оцінки навчального проєкту

1.Оформлення навчального проекту:

 

·        проект оформлено з дотриманням вимог (тема, мета, завдання, висновки, укладачі, список використаних джерел, посилання на використані малюнки)

1-2 бали

2.Зміст навчального проекту:

 

·        відповідає темі

1 бал

·        дотримано принцип науковості

1-3 бали

·        мовна грамотність

0-2 бали

·        має чіткий план

1 бал

·        зроблено чіткі висновки

1 бал

·        оригінальність (творчий підхід) проєкту

0-2 бали

Разом

12 балів

 


Дослідницькі проекти для учнів 7-го класу

Дослід 1
Тема: Вироблення умовних рефлексів у акваріумних рибок.
Мета дослідження: виробити умовний рефлекс у рибок.
Об'єкт дослідження: акваріумні рибки.
Методи дослідження: теоретичні (робота з літературою), спостереження, дослід.
Обладнання і матеріали: акваріум, монетки, записник, фотоапарат.
Хід роботи
1.     Визначити і описати риб, що мешкають в акваріумі (за літературними джерелами).
2.     Провести експерименти з вироблення умовного рефлексу у риб на постукування монеткою. До виконання досліду, риб не годують 2дні. Перед першим годуванням, стукають монеткою по стінці акваріума і відразу дають рибкам трохи корму. Коли вони все з'їли, насипати ще трохи корму і продовжувати при цьому постукувати монеткою поки рибки їдять. Такі годування повторити протягом декількох днів Чітка реакція рибок на постукування монеткою по акваріуму виробляється приблизно після 10-13 разів поєднання умовного і безумовного подразників.
3.     Занотувати спостереження, зробити фотографії.
4.     Зробити висновки з роботи.
5.     Результати спостережень оформити у вигляді презентації.

Дослід 2
Тема: Визначення швидкості пересування черепах.
Мета дослідження: визначити швидкість пересування черепах.
Об'єкт дослідження: черепаха болотяна.
Методи дослідження: теоретичні (робота з літературою), спостереження, дослід.
Обладнання і матеріали: лінійка, годинник, записник, фотоапарат.

Хід роботи
1.     Позначити на підлозі відстань в 1 метр. З одного боку поставити кусочки листків капусти. З іншого боку, навпроти, черепаху. Позначити час початку досліду. Коли черепаха досягне капусти, дослід вважається завершеним. Щоб черепаха рухалась, її необхідно нагріти під лампою.
2.     На основі отриманих даних розрахувати швидкість пересування черепахи.
3.     Занотувати спостереження, зробити фотографії.
4.     Зробити висновки.
5.     Результати спостережень оформити у вигляді презентації.

Дослід 3
Тема: Вивчення реакції собак (котів) на шматочок м’яса.
Мета дослідження: з’ясувати особливості поведінки тварини на шматочок м’яса.
Об'єкт дослідження: собака або кішка.
Методи дослідження: теоретичні (робота з літературою), спостереження, дослід.
Обладнання і матеріали: шматочок м’яса, нитка, папір, записник, фотоапарат.
Хід роботи
1.     Поспостерігайте за поведінкою тварини. Як проявляється у неї почуття голоду, радості, тривоги тощо. Як тварина реагує на появу відомих для неї речей (миска, пакет з їжею, поява людини, що її годує тощо).
2.     Замаскуйте кусочок м’яса у папір, підвісьте на висоті вище стрибка тварини і спостерігайте за нею.
3.     Занотуйте спостереження, зробіть фотографії.
4.     Зробіть висновки.
5.     Результати своїх спостережень оформіть у вигляді презентації.

Дослід 4
Тема: Спостереження за поведінкою птахів..
Мета дослідження: з’ясувати особливості поведінки птахів в умовах розведення у клітці.
Об'єкт дослідження: птахи (папуги, кенарі…).
Методи дослідження: теоретичні (робота з літературою), спостереження, дослід.
Обладнання і матеріали: ручки, аркуші паперу, годинник, записник, фотоапарат.
Хід роботи
1.     Обраний об'єкт дослідження помістіть на видному місці.
2.     Створіть систему зручних значків для запису послідовності виділених елементів поведінки. наприклад: рух прямо - кружальце, чищення пір'я - трикутник тощо. Дайте волю своїй фантазії, але врахуйте, що значки мають бути простими, зручними для швидкого запису.
3.     Почніть спостереження, відвівши на нього певний час (наприклад, 5 чи 10 хвилин), зафіксуйте початок спостереження, при цьому дотримуйтеся тиші.
4.     Порівняйте отримані результати та розпочніть складати таблицю спостереження за птахом.
5.     Спостерігайте за поведінкою папуги (10 хвилин). 
6.     Підраховуйте вручну кількість дій за період часу.
7.     Результати дослідження оформіть у вигляді таблиці даних. Наприклад:
Значок
Пояснення
Кількість разів
r
рух прямо

ß
злет на штучну гілку

J
дружелюбна поведінка

¾
ворожа поведінка

u
пошук корму

¡
чищення пір'я

8.     Занотуйте спостереження, зробіть фотографії.
9.     Зробіть висновки.
10.                       Результати своїх спостережень оформіть у вигляді презентації.

Дослідницькі проекти для учнів 6-го класу




Комментариев нет:

Отправить комментарий