Основи здоров'я

Вправи-тренажери

6 клас

https://learningapps.org/display?v=pk7frpkh520

Навички і звички. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

https://vseosvita.ua/library/navicki-i-zvicki-korisni-i-skidlivi-zvicki-cinniki-formuvanna-zvicok-179503.html

7 клас

https://learningapps.org/display?v=pmpwyxyw220

8 клас


9 клас

Проєкт «Життя як проєкт»

https://vseosvita.ua/library/proekt-z-osnov-zdorova-na-temu-zitta-ak-proekt-468657.html

Проєкт з основ здоров'я на тему "Моє місто"

https://vseosvita.ua/library/proekt-z-osnov-zdorova-na-temu-moe-misto-468712.html

Урок  1 (9 клас) з основ здоров’я «Феномен життя і здоров’я людини»

https://vseosvita.ua/library/urok-1-9-klas-z-osnov-zdorova-fenomen-zitta-i-zdorova-ludini-468661.html

Урок  2 (9 клас) з основ здоров’я «Життя як проект»

https://vseosvita.ua/library/urok-2-9-klas-z-osnov-zdorova-zitta-ak-proekt-468662.html

Урок  3 (9 клас) з основ здоров’я «Сучасне уявлення про здоров’я»

https://vseosvita.ua/library/urok-3-9-klas-z-osnov-zdorova-sucasne-uavlenna-pro-zdorova-468664.html

Урок  4 (9 клас) з основ здоров’я «Чинники впливу на здоров’я людини. Життєві навички»

https://vseosvita.ua/library/urok-4-9-klas-z-osnov-zdorova-cinniki-vplivu-na-zdorova-ludini-zittevi-navicki-468665.html

Урок  5 (9 клас) з основ здоров’я «Оцінка рівня фізичного здоров’я»

https://vseosvita.ua/library/urok-5-9-klas-z-osnov-zdorova-ocinka-rivna-fizicnogo-zdorova-468684.html

Урок  6 (9 клас) з основ здоров’я «Рухова активність»

https://vseosvita.ua/library/urok-6-9-klas-z-osnov-zdorova-ruhova-aktivnist-468685.html

Урок  7 (9 клас) з основ здоров’я «Біологічні ритми і здоров’я»

https://vseosvita.ua/library/urok-7-9-klas-z-osnov-zdorova-biologicni-ritmi-i-zdorova-468686.html

Урок  8 (9 клас) з основ здоров’я «Особиста гігієна»

https://vseosvita.ua/library/urok-8-9-klas-z-osnov-zdorova-osobista-gigiena-468687.html

Урок  9 (9 клас) з основ здоров’я «Принципи здорового харчування»

https://vseosvita.ua/library/urok-9-9-klas-z-osnov-zdorova-principi-zdorovogo-harcuvanna-468688.html

Урок  10 (9 клас) з основ здоров’я «Харчування і контроль маси тіла»

https://vseosvita.ua/library/urok-10-9-klas-z-osnov-zdorova-harcuvanna-i-kontrol-masi-tila-468689.html

Урок  11 (9 клас) з основ здоров’я «Моніторинг фізичної форми»

https://vseosvita.ua/library/urok-11-9-klas-z-osnov-zdorova-monitoring-fizicnoi-formi-468690.html

Урок  12 (9 клас) з основ здоров’я «Стратегія самореалізації»

https://vseosvita.ua/library/urok-12-9-klas-z-osnov-zdorova-strategia-samorealizacii-468693.html

Урок  13 (9 клас) з основ здоров’я «Життєве самовизначення»

https://vseosvita.ua/library/urok-13-9-klas-z-osnov-zdorova-zitteve-samoviznacenna-468694.html

Урок  14 (9 клас) з основ здоров’я «Емоційна саморегуляція»

https://vseosvita.ua/library/urok-14-9-klas-z-osnov-zdorova-emocijna-samoregulacia-468695.html

Урок  15 (9 клас) з основ здоров’я «Уміння вчитися»

https://vseosvita.ua/library/urok-15-9-klas-z-osnov-zdorova-uminna-vcitisa-468696.html

Урок  16 (9 клас) з основ здоров’я «Способи ефективного навчання»

https://vseosvita.ua/library/urok-16-9-klas-z-osnov-zdorova-sposobi-efektivnogo-navcanna-468697.html

Урок  17 (9 клас) з основ здоров’я «Характер і цінності»

https://vseosvita.ua/library/urok-17-9-klas-z-osnov-zdorova-harakter-i-cinnosti-468698.html

Урок  18 (9 клас) з основ здоров’я «Самооцінка характеру»

https://vseosvita.ua/library/urok-18-9-klas-z-osnov-zdorova-samoocinka-harakteru-468699.html

Урок  19 (9 клас) з основ здоров’я «Самовиховання характеру»

https://vseosvita.ua/library/urok-19-9-klas-z-osnov-zdorova-samovihovanna-harakteru-468700.html

Урок  20 (9 клас) з основ здоров’я «Ефективне спілкування»

https://vseosvita.ua/library/urok-20-9-klas-z-osnov-zdorova-efektivne-spilkuvanna-468713.html

Урок  21 (9 клас) з основ здоров’я «Розбудова здорових стосунків»

https://vseosvita.ua/library/urok-21-9-klas-z-osnov-zdorova-rozbudova-zdorovih-stosunkiv-468714.html

Урок  22 (9 клас) з основ здоров’я «Цінність родини»

https://vseosvita.ua/library/urok-22-9-klas-z-osnov-zdorova-cinnist-rodini-468715.html

Урок  23 (9 клас) з основ здоров’я «Репродуктивне здоров’я молоді»

https://vseosvita.ua/library/urok-23-9-klas-z-osnov-zdorova-reproduktivne-zdorova-molodi-468716.html

Урок  24 (9 клас) з основ здоров’я «Школа майбутніх батьків»

https://vseosvita.ua/library/urok-24-9-klas-z-osnov-zdorova-skola-majbutnih-batkiv-468717.html

Урок  25 (9 клас) з основ здоров’я «ВІЛ/СНІД – індивідуальна проблема»

https://vseosvita.ua/library/urok-25-9-klas-z-osnov-zdorova-vilsnid-individualna-problema-468718.html

Урок  26 (9 клас) з основ здоров’я «ВІЛ/СНІД – соціальна проблема»

https://vseosvita.ua/library/urok-26-9-klas-z-osnov-zdorova-vilsnid-socialna-problema-468719.html

Урок  27 (9 клас) з основ здоров’я «Рівні, види і заходи безпеки»

https://vseosvita.ua/library/urok-27-9-klas-z-osnov-zdorova-rivni-vidi-i-zahodi-bezpeki-468721.html

Урок  28 (9 клас) з основ здоров’я «Національна безпека України»

https://vseosvita.ua/library/urok-28-9-klas-z-osnov-zdorova-nacionalna-bezpeka-ukraini-468722.html

Урок  29 (9 клас) з основ здоров’я «Розвиток людства і глобальні небезпеки»

https://vseosvita.ua/library/urok-29-9-klas-z-osnov-zdorova-rozvitok-ludstva-i-globalni-nebezpeki-468723.html

Урок  30 (9 клас) з основ здоров’я «На шляху до сталого розвитку»

https://vseosvita.ua/library/urok-30-9-klas-z-osnov-zdorova-na-slahu-do-stalogo-rozvitku-468724.html

Тестовий контроль знань з теми "Здоров’я людини".

https://vseosvita.ua/library/testovij-kontrol-znan-z-temi-zdorova-ludini-468702.html

Тестовий контроль знань з теми "Фізична складова здоров’я".

https://vseosvita.ua/library/testovij-kontrol-znan-z-temi-fizicna-skladova-zdorova-468706.html

Тестовий контроль знань з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»

https://vseosvita.ua/library/testovij-kontrol-znan-z-temi-psihicna-i-duhovna-skladovi-zdorova-468708.html

 


Урок   25                                                                                                 7 клас

Тема: Хвороби цивілізації.
Мета: сформувати в учнів поняття «хвороби цивілізації»; розширити уявлення про соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації»; пояснити зв’язок куріння з небезпекою виникнення раку; вчити нейтралізувати можливий негативний вплив реклами на здоров’я.
Обладнання: мультимедійна презентація, матеріал для досліду «Сигарета в пляшці», відеоматеріали.

І. Вступна частина
1.1. Створення доброзичливої та продуктивної атмосфери (знайомство)
Вправа «Привітання в різних країнах»
Вітаючись зі старшими людьми на Філіппінах, варто взяти руку і притиснути кісточки пальців до свого лоба в знак поваги. На півночі Африканського континенту праву руку підносять до чола, до губ і до грудей. Це означає: «Я думаю про тебе, я говорю про тебе, я поважаю тебе». Привітайтесь один з одним, об’єднавши філіппінське і північно-африканське вітання.

1.2. Підтримання демократичної дисципліни (правила групи)
Повторити правила роботи в класі

1.3.Зворотний зв’язок (оцінка рівня засвоєння матеріалу попереднього уроку)
Запитайте учнів: «Про що ми говорили на минулому уроці»? Вислухайте відповіді охочих, підсумуйте їх.

1.4.Оголошення теми уроку
-          Сьогодні ми поговоримо про «хвороби цивілізації» і як не піддаватись рекламним хитрощам.

ІІ. Основна частина

2.1. Бесіда
-          Що ви розумієте під словосполученням «Хвороби цивілізації»?

2.2. Слово вчителя
Цивілізація (від лат. civilis — «громадський») — сучасна світова культура людства. Цивілізація має величезні досягнення, які роблять життя зручним і цікавим, — від створення колеса до польоту в космос. Але водночас стало більше ризиків для здоров’я. Малорухомий спосіб життя, неправильне харчування, стреси, шкідливі звички спричинили розвиток так званих хвороб цивілізації — серцево-судинних захворювань, гіподинамії, ожиріння, діабету, раку та інших захворювань.
Сидячий спосіб життя призводить до гіподинамії, від якої щороку у світі помирає майже два мільйони осіб. Прогнози вчених невтішні: ця цифра зростатиме.
Надлишкове харчування і надмірне споживання живу є причиною ожиріння. Зайві кілограми спричиняють задишку, хвороби серцево-судинної системи, розлади обміну речовин, змушують серце працювати із зайвим навантаженням. Як наслідок розвивається атеросклероз судин і гіпертонічна хвороба.
Забруднення навколишнього середовища відходами промислового виробництва, виникнення несприятливих соціальних умов, збільшення споживання різних лікарських препаратів призвело до різкого збільшення алергій. Через це імунна система людини починає працювати зі збоями. У результаті з’являються висипи на шкірі, бронхіальна астма та інші хвороби.
Людство підсіло на цукор, споживаючи його мільйонами тон. Це стало причиною різкого зростання цукрового діабету.
Цивілізація призвела й до зростання кількості людей, які палять, вживають алкоголь і наркотичні речовини.

2.3. Робота в парах
Розграфити сторінку зошита на 2 колонки. В одній записати причини існування «хвороб цивілізації», в іншій – їх профілактику.
Наприклад:
Чинники «хвороб цивілізації»
Основні причини зростання захворюваності:
·        урбанізація;
·        малорухливий спосіб життя;
·        дефекти харчування;
·        проблеми екології;
·        стреси;
·        формування здоровяруйнівних цінностей унаслідок негативного впливу реклами в ЗМІ.
Профілактика «хвороб цивілізації»
·        Відмова від шкідливих звичок (паління, вживання алкоголю, наркотиків).
·        Ціннісне ставлення до життя і здоровя.
·        Аналіз комерційної реклами замість сліпого наслідування.
·        Здоровий спосіб життя (нормальний сон, якісне збалансоване харчування, рухова активність, гігієна).
·        Позитивні емоції. Перевага оптимізму над песимізмом.
·        Посильна участь у боротьбі за чисте довкілля.

2.4.Мозковий штурм
-          Чому люди курять?

2.5.Слово вчителя
У тютюновому димі, який потрапляє в повітря, крім нікотину міститься велика кількість інших хімічних речовин (бензопірен, синильна кислота, формальдегід, амоніак та ін., які у вигляді осаджених смол накопичуються в легенях людини). Вони подразнюють слизову оболонку дихальних шляхів, а за умови тривалого впливу виступають канцерогенами (тобто спричиняють розвиток злоякісних пухлин). Найбільше шкодить людині  пасивне куріння.

2.6.Вправа «Літературне читання»
Прочитайте самі або попросіть когось учнів уривок з книги Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» про те, як Том запалив сигарету.
«Після смачного обіду з яєць і риби Том сказав, що тепер йому хо­четься навчитися курити. Джо підхопив цю думку й оголосив, що він та­кож хотів би спробувати. Гек зробив люльки й набив їх тютюном. <...>
Вони розтяглися на землі, спираючись на лікті, і почали обережно втягувати в себе дим. Дим мав неприємний смак, і їх трохи нудило, але  Том сказав:
— Та це зовсім легко. Коли б я знав це раніше, я б давно вже навчився.
— І я теж,— сказав Джо.— Це ж дурниця! <...>
Розмова тривала, але незабаром вона почала трохи в'янути й уриватися. Паузи ставали дов­шими. Пірати спльовували дедалі частіше. <...> Незважаючи на всі їхні зусилля, їм заливало горлянки й щоразу після цього починало нудити. Обидва хлопці зблідли, і вигляд у них був жалюгідний. У Джо випала люлька з ослаблих пальців, у Тома теж. <...> Джо ледве вимовив:
— Я загубив мого ножика... Піду пошукаю... Том сказав уривчастим голосом:
— Я допоможу тобі. Ти іди в той бік, а я туди... пошукаю біля струм­ка. Ні, Геку, ти не йди з нами, ми самі знайдемо.
Гек знову сів на своє місце й чекав цілу годину. Потім йому набридло, і він пішов шукати товаришів. Він знайшов їх у лісі, далеко один від одного; обидва були бліді і спали міцним сном. Щось підказало йому, що тепер їм полегшало і що їх ніщо вже не турбувало.
За вечерею обидва смиренно мовчали; а коли Гек після вечері, на­бивши собі люльку, хотів набити люльки їм, вони в один голос сказали: не треба, у них сьогодні негаразд зі шлунком,— мабуть за обідом з'їли чогось несвіжого».
Підсумуйте:
Після першої затяжки відбувається:
·        прискорення серцевих скорочень;
·        підвищення кров’яного тиску;
·        подразнення тканин гортані — кашель;
·        надходження карбоноксиду (чадного газу) у кров;
·        пряме та швидке потрапляння канцерогенів у легені;
·        подразнення очей димом.

2.7. Руханка «Splash!»


2.8.Демонстрація досліду «Сигарета в пляшці»
Перед початком досліду прилад демонструється учням і просимо звернути свою увагу на ватяну кульку в пляшці, її чистоту та білизну. Потім проводимо дослід.
Сильно надавлюючи на шляшку, треба витиснути з неї повітря, під­палити сигарету й почати спокійно й рівномірно надавлювати на стінки пляшки (працюючи нею, як насосом, 1—2 хвилини), а потім загасити сигарету. Після досліду кришка відкручується та з трубки виймається ватяна кулька. Вата демонструється учням і ведеться бесіда з ними.
Запитання для учнів:
1.   Який вигляд має ватяна кулька після досліду?
2.   Як виглядає пляшка?
3.   Що відбувається в легенях під дією сигаретного диму?

2.9.Соціальна реклама проти паління
Підсумуйте:
Наслідками паління є емфізема легень, рак губи, горла, легень тощо.
Демонстрація слайдів презентації «Наслідки паління»

2.10. Робота з підручником
·         Опрацювати матеріал на с.163-164 про рекламні стратегії.
·         Обговорити: Як не піддатись впливу реклами?
·         Пояснити мал.56 на с.164.

2.11 Слово вчителя
На пачках сигарет ви можете побачити надпис: «Мінздрав попереджає…» Проте існують й інші надписи, які називають слоганами. Слоган (з англ. — slogan, to slog — сильно ударяти) — це коротка, але ємна рекламна фраза, рекламний девіз, який описує основну конкурентну перевагу товару або послуги.
Наприклад: «Куріння спричиняє залежність. Не починай курити!».

2.12. Робота в групах
Об’єднати учнів у групи за слоганами «Просто зроби це!», «Думай інакше», «Повний драйв», «Живи на повну!».
Вправа «Шкідливі поради»[1]
Написати поради за прикладом «Шкідливих порад» Григорія Остера. Наприклад: «Їжте на ніч багато тістечок, цукерок, чіпсів і хотдогів – і скоро не будете проходити в жодні двері», «Дивіться ТБ цілодобово – і матимете півроку новенькі окуляри, дедалі міцніші …».
Презентація порад учнями.

ІІІ. Заключна частина
3.1.Підведення підсумків
Бесіда і формування висновків:
Низька рухова активність, неправильне харчування, надмірні емоційні навантаження, шкідливі звички призводять до виникнення хвороб цивілізації. Щоб запобігти таким хворобам, слід вести здоровий спосіб життя.
У рекламному бізнесі використовують спеціальні психологічні прийоми, які спонукають людей купувати навіть товар, який їм не потрібний, не підходить чи шкодить їхньому здоров’ю (наприклад, реклама тютюнових та алкогольних виробів). Головне – не піддатись на їхні рекламні трюки.

3.2.Вправа на рефлексію
Вправа «Зворотний зв'язок»
1.     Що цікавого для тебе було на уроці?
2.     Що нового дізналися?
3.     Що особисто для тебе було складно?
4.     Чого навчилися на уроці?
5.     Як будете застосовувати нові знання, навички?
6.     Що найбільше сподобалося?

Домашнє завдання: Опрацювати §25



Комментариев нет:

Отправить комментарий