Критерії оцінювання

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів основної й старшої школи

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів

Критерії оцінювання з біології

Формувальне оцінювання

Критерії оцінки умінь працювати з текстами (інформацією)

 

Варіант 1

Оцініть свою діяльність на уроці, визначивши рівень розвитку кожного з умінь. Проставте значок «+» у відповідній колонці за вказаними індикаторами. Підрахуйте кількість набраних балів – це й буде вашою самооцінкою за 12-и бальною системою.

Індикатор

У мене це рідко виходить

(1 бал)

Інколи я роблю це добре

(2 бали)

Частіше за все у мене це виходить

(3 бали)

Я вмію оцінювати достовірність інформації тексту

 

 

 

Я вмію знайти у тексті та зрозуміти, у чому є інтереси автора

 

 

 

Я вмію знайти помилки в аргументації як у власній, так і чужій

 

 

 

Я вмію підсумовувати нові ідеї та думки, вибудовуючи письмову чи усну аргументацію

 

 

 

 

Варіант 2

Оцініть свою діяльність на уроці за допомогою інтернет-смайликів.  Проставте значок «+» у відповідній колонці.

Критерії оцінки

J

K

L

1

Я можу пояснити всі головні поняття тексту

 

 

 

2

Я можу сформулювати головну думку автора

 

 

 

3

Я можу на основі тексту наводити аргументи

 

 

 

4

Я можу на основі тексту побудувати власний текст (розповідь)

 

 

 

5

Я можу формулювати висновки з тексту

 

 

 

 


 

Варіант 3

Проаналізуйте свою діяльність на уроці та оцініть, наскільки ви погоджуєтесь з твердженнями, наведеними в таблиці (1-2 бали за кожне твердження)

Твердження

Бали

Я знаю, що таке аналіз тексту

 

Я розумію, що означає проаналізувати текст

 

Я вмію у тексті розділяти ціле на складові

 

Я вмію знаходити взаємозв’язки між виділеними частинами тексту

 

Я вмію зіставляти та порівнювати одні предмети (об’єкти) і явища з іншими

 

Я знаю, як застосувати набуті вміння аналізу тексту в реальному житті

 

 

Варіант 4

Оцініть, наскільки ви згодні з твердженнями, поданими у таблиці:

Тепер я вмію

Бали (1-4)

Пояснювати, що означає «працювати з текстом» із позиції критичного мислення

 

Самостійно використовувати інструменти критичного читання

 

Розмежовувати ідеї автора тексту, коментарі до них і власні міркування

 

 

Варіант 5

Оцініть свою діяльність на уроці за допомогою інтернет-смайликів.  Проставте значок «+» у відповідній колонці.

Критерії оцінки

J

K

L

1

Я вмію критично читати текст підручника

 

 

 

2

Я вмію складати структурований конспект (скрайбінг, ментальну карту, опорний конспект) тексту

 

 

 

3

Я можу скласти глосарій термінів і понять

 

 

 

4

Я можу ставити запитання до тексту

 

 

 

5

Я можу висловити власне ставлення до тексту

 

 

 

6

Я можу пояснити малюнки до тексту

 

 

 

 

Критерії оцінки діяльності учнів на уроці

 Варіант 1

Здійсніть словесну самооцінку за визначеними нижче індикаторами.

Що із зробленого на уроці викликало позитивні емоції?

 

Що вдалося найкраще за все?

 

Що вдалося менше?

 

Що залишилось незрозумілим?

 

Над чим вам хотілося б ще попрацювати?

 

 Варіант 2

Оцініть свою діяльність на уроці за визначеними критеріями:

Тепер я вмію

Відмінно, супер!

Гарно

Для мене нормально

Хм-хм…

Відрізняти … від …

 

 

 

 

Пояснювати, що таке … і що означає …

 

 

 

 

Формулювати висновки

 

 

 

 

Спростовувати аргументи

 

 

 

 

Висловлювати власне ставлення до …

 

 

 

 

 Варіант 3

Оцініть свою діяльність на уроці за визначеними критеріями:

Тепер я вмію

1-2 бали

Відрізняти … від …

 

Пояснювати, що таке … і що означає …

 

Формулювати висновки

 

Спростовувати аргументи

 

Висловлювати власне ставлення до …

 

Пояснювати причини … і наслідки …

 

 Варіант 4

Оцініть свою діяльність на уроці за визначеними критеріями:

Критерії

Потребує вдосконалення (0 балів)

Задовільно (1 бал)

Прекрасно (2 бали)

Я можу назвати …

 

 

 

Я можу пояснити, що таке …

 

 

 

Я можу визначити ознаки …

 

 

 

Я можу порівняти …

 

 

 

Я можу охарактеризувати …

 

 

 

Я можу аргументовано висловити свою позицію (думку) щодо …

 

 

 

 Варіант 5

Проаналізуйте свою діяльність на уроці  та оцініть її за вказаними критеріями (кожен показник 0-1-2 бали)

Актуальність теми заняття для вас

 

Корисність поданої в підручнику інформації

 

Задоволеність виконаною роботою

 

Бажання вдосконалювати уміння і навички

 

Ваше вміння висловлювати власну позицію

 

Ваше вміння працювати самостійно

 



Критерії оцінки роботи учнів у групі

 Варіант 1

Оцініть власну участь у роботі групи за визначеними критеріям:

Участь у роботі групи

Чи добре я співпрацював / співпрацювала із своїми товаришами по групі (бали)

завжди (2)

зазвичай (1)

іноді (0,5)

не робив / робила (0)

Я активно співпрацював / співпрацювала з іншими, дотримуючись правил поведінки

 

 

 

 

Я не відволікався / відволікалась, виконуючи завдання

 

 

 

 

Я висловлював / висловлювала нові ідеї

 

 

 

 

Я вносив / вносила конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу

 

 

 

 

Я підбадьорював / підбадьорювала інших

 

 

 

 

Я брав / брала активну у навчанні інших

 

 

 

 

 

Варіант 2

Оцініть колективну роботу групи за визначеними критеріям:

Критерії оцінки

завжди

звичайно

іноді

ніколи

Ми перевіряли, чи всі учасники групи розуміють, що потрібно зробити

 

 

 

 

Ми відповідали на питання, даючи пояснення, коли це було необхідно

 

 

 

 

Ми з’ясовували те, що було нам незрозуміло

 

 

 

 

Ми допомагали одне одному, щоб усі могли зрозуміти і застосувати на практиці отриману інформацію

 

 

 

 

Ми надавали всім можливість узяти участь в обговоренні, прийнятті рішення та представленні результатів роботи групи

 

 

 

 

Члени групи: __________________________________________________________

 

Критерії оцінки навчального проекту

Оцініть виконаний проект за визначеними критеріями:

1.Оформлення навчального проекту:

 

·         проект оформлено з дотриманням вимог (тема, мета, завдання, висновки, укладачі, список використаних джерел, посилання на використані малюнки)

1-2 бали

2.Зміст навчального проекту:

 

·         відповідає темі

0,5 бали

·         дотримано принцип науковості

1-2 бали

·         мовна грамотність

0-1 бали

·         має чіткий план

0,5 бали

3.Захист проекту:

 

·         оголошені тема і мета проекту

0,5 бали

·         здійснено огляд інформаційних джерел

0,5 бали

·         рівень навичок публічного виступу

1-2 бали

·         уміння вести дискусію, відстоювати власну точку зору

1-2 бали

·         оригінальність  захисту

0-1 бал

Разом

12 балів

 

Критерії оцінювання оформлення і змісту інформаційного проекту (реферату)

Критерії

Бали

1.                    

Відповідність стандартам оформлення (титульний лист, зміст, вступ (актуальність), основна частина, висновки, література, додатки)

1

2.                    

Науковість (уміння поставити проблему, встановити її актуальність, сформулювати мету і задачі, висунути гіпотезу, обґрунтувати наукові дані, уміння зробити висновки)

3

3.                    

Доступність (простота і ясність викладу, використання інформаційних джерел і посилання на них, логічність висловлювання думок, уміння порівнювати, аналізувати)

2

4.                    

Свідомість (зазначено актуальність, практичність і висновки)

2

5.                    

Послідовність, системність (уміння виокремити головне, цілісність, супідрядність частин тексту)

2

6.                    

Наочність (відповідність ілюстрацій темі, схеми, графіки тощо, чіткі, доступні до сприйняття)

1

7.                    

Мовна грамотність

1

Загальна кількість балів

12

 Критерії оцінки порівняльної таблиці

Оцініть порівняльну таблицю за визначеними критеріями:

1.Робота оформлена у робочому зошиті:

 

·         записана назва таблиці

1 бал

·         правильно оформлена таблиця

2 бали

·         зроблено висновок за результатами роботи

1 бал

2.Правильно заповнена таблиця:

 

·         визначені критерії порівняння

1-3 бали

·         вказані риси подібності

1-2 бали

·         вказані риси відмінностей

1-2 бали

·         зроблено малюнки (не обов’язково)

0-1 бал

Разом

11-12 балів

 Критерії оцінки концептуальної карти

Оцініть концептуальну карту за визначеними критеріями:

1.Оформлення концептуальної карти:

 

 

·         карту оформлено з дотриманням вимог

1-4 бали

 

·         має цілісний (завершений вигляд)

1 бал

 

·         містить оригінальні дизайнерські ідеї оформлення

1-2 бали

2.Зміст концептуальної карти:

 

 

·         відповідає темі

1 бал

 

·         дотримано принцип науковості

1-2 бали

 

·         мовна грамотність

1 бал

 

·         карта зрозуміла для інших

1 бал

 

Разом

12 балів

 

 Критерії оцінки панельної дискусії

Оцініть командою панельну дискусію за визначеними критеріями:

1.Промовець:

 

·         Наводив переконливі  аргументи на захист своєї позиції

1-4 бали

·         Поводився впевнено

1 бал

·         Залучав до дискусії інших учасників

1 бал

·         Брав участь у загальному обговоренні

1 бал

·         Ставив запитання, що просували дискусію вперед

1 бал

·         Перебивав інших

-1 бал

·         Був пасивним у дискусії

-1бал

·         Намагався говорити тільки самий

-1бал

·         Не дотримувався часових норм

-1бал

2.Команда

 

·         Брала активну участь у дискусії

1-2 бали

·         Ставила запитання промовцям

1 бал

·         Допомагала своєму промовцеві давати відповіді на питання

1 бал

·         Перебивала виступ промовців інших команд

-1бал

·         Порушувала загальну дисципліну

-1бал

·         Була пасивною у дискусії

-1бал

Загальна сума балів

 

Учасники групи_______________________________________________________

 

Критерії оцінювання внеску учня в дискусію

Оцініть внесок учня __________________ у дискусію

Критерії оцінки

завжди

звичайно

іноді

ніколи

Допомагав /допомагала визначати питання для обговорення

 

 

 

 

Ретельно працював / працювала над питаннями

 

 

 

 

Був / була цікавим і уважним слухачем

 

 

 

 

Порівнював / порівнювала ідеї групи зі своїми власними

 

 

 

 

Обмірковував / обмірковувала інформацію, що подавалась іншими учнями

 

 

 

 

Давав /давала поради щодо проведення дискусії

 

 

 

 

Брав / брала активну участь у дискусії

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання учнівської презентації

Оцініть презентацію за визначеними критеріями:

1.Структура

 

·         мовна грамотність

+1

·         інформація викладена чітко, послідовно і логічно

+1

·         наявні посилання на використані джерела

+1

·         наявні висновки

+1

2.Наочність

 

·         наявність графічних органайзерів

+1

·         використані фото- або відеоматеріали

+1

·         наявні звукові або анімаційні ефекти

+1

3.Зміст

 

·         достовірність

+1

·         переконливість

+1

·         оригінальність

+1

·         відповідність змісту темі презентації

+1-2

4.Виконавці (або/або)

 

·         робота виконана індивідуально

+1

·         робота є результатом роботи колективу

+1

Разом

12 балів


Комментариев нет:

Отправить комментарий