Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів основної й старшої школи
Формувальне оцінювання
Критерії
оцінки умінь працювати з текстами (інформацією)
Варіант 1
Оцініть свою діяльність на
уроці, визначивши рівень розвитку кожного з умінь. Проставте значок «+» у відповідній
колонці за вказаними індикаторами. Підрахуйте кількість набраних балів – це й
буде вашою самооцінкою за 12-и бальною системою.
Індикатор
|
У
мене це рідко виходить (1
бал) |
Інколи
я роблю це добре (2
бали) |
Частіше
за все у мене це виходить (3
бали) |
Я
вмію оцінювати достовірність інформації тексту |
|
|
|
Я
вмію знайти у тексті та зрозуміти, у чому є інтереси автора |
|
|
|
Я
вмію знайти помилки в аргументації як у власній, так і чужій |
|
|
|
Я
вмію підсумовувати нові ідеї та думки, вибудовуючи письмову чи усну
аргументацію |
|
|
|
Варіант 2
Оцініть свою діяльність на уроці
за допомогою інтернет-смайликів. Проставте
значок «+» у відповідній колонці.
№ |
Критерії
оцінки |
J |
K |
L |
1 |
Я можу пояснити всі головні поняття тексту |
|
|
|
2 |
Я можу сформулювати головну думку автора |
|
|
|
3 |
Я можу на основі тексту наводити аргументи |
|
|
|
4 |
Я можу на основі тексту побудувати власний текст
(розповідь) |
|
|
|
5 |
Я можу формулювати висновки з тексту |
|
|
|
Варіант 3
Проаналізуйте свою діяльність на
уроці та оцініть, наскільки ви погоджуєтесь з твердженнями, наведеними в
таблиці (1-2 бали за кожне твердження)
Твердження
|
Бали |
Я знаю, що таке аналіз тексту |
|
Я розумію, що означає проаналізувати текст |
|
Я вмію у тексті розділяти ціле на складові |
|
Я вмію знаходити взаємозв’язки між виділеними частинами
тексту |
|
Я вмію зіставляти та порівнювати одні предмети (об’єкти) і
явища з іншими |
|
Я знаю, як застосувати набуті вміння аналізу тексту в
реальному житті |
|
Варіант
4
Оцініть, наскільки ви згодні з
твердженнями, поданими у таблиці:
Тепер
я вмію |
Бали
(1-4) |
Пояснювати, що означає «працювати з текстом» із позиції
критичного мислення |
|
Самостійно використовувати інструменти критичного читання |
|
Розмежовувати ідеї автора тексту, коментарі до них і
власні міркування |
|
Варіант
5
Оцініть свою діяльність на уроці
за допомогою інтернет-смайликів. Проставте
значок «+» у відповідній колонці.
№ |
Критерії
оцінки |
J |
K |
L |
1 |
Я вмію критично читати текст підручника |
|
|
|
2 |
Я вмію складати структурований конспект (скрайбінг,
ментальну карту, опорний конспект) тексту |
|
|
|
3 |
Я можу скласти глосарій термінів і понять |
|
|
|
4 |
Я можу ставити запитання до тексту |
|
|
|
5 |
Я можу висловити власне ставлення до тексту |
|
|
|
6 |
Я можу пояснити малюнки до тексту |
|
|
|
Критерії
оцінки діяльності учнів на уроці
Здійсніть словесну самооцінку за визначеними нижче
індикаторами.
Що
із зробленого на уроці викликало позитивні емоції? |
|
Що
вдалося найкраще за все? |
|
Що
вдалося менше? |
|
Що
залишилось незрозумілим? |
|
Над
чим вам хотілося б ще попрацювати? |
|
Оцініть свою діяльність на уроці за визначеними критеріями:
Тепер
я вмію |
Відмінно,
супер! |
Гарно |
Для
мене нормально |
Хм-хм… |
Відрізняти
… від … |
|
|
|
|
Пояснювати,
що таке … і що означає … |
|
|
|
|
Формулювати
висновки |
|
|
|
|
Спростовувати
аргументи |
|
|
|
|
Висловлювати
власне ставлення до … |
|
|
|
|
Оцініть свою діяльність на уроці за визначеними критеріями:
Тепер
я вмію |
1-2
бали |
Відрізняти
… від … |
|
Пояснювати,
що таке … і що означає … |
|
Формулювати
висновки |
|
Спростовувати
аргументи |
|
Висловлювати
власне ставлення до … |
|
Пояснювати
причини … і наслідки … |
|
Оцініть свою діяльність на уроці за визначеними критеріями:
Критерії
|
Потребує
вдосконалення (0 балів) |
Задовільно
(1 бал) |
Прекрасно
(2 бали) |
Я
можу назвати … |
|
|
|
Я
можу пояснити, що таке … |
|
|
|
Я
можу визначити ознаки … |
|
|
|
Я
можу порівняти … |
|
|
|
Я
можу охарактеризувати … |
|
|
|
Я
можу аргументовано висловити свою позицію (думку) щодо … |
|
|
|
Проаналізуйте свою діяльність на
уроці та оцініть її за вказаними
критеріями (кожен показник 0-1-2 бали)
Актуальність теми заняття для вас |
|
Корисність поданої в підручнику інформації |
|
Задоволеність виконаною роботою |
|
Бажання вдосконалювати уміння і навички |
|
Ваше вміння висловлювати власну позицію |
|
Ваше вміння працювати самостійно |
|
Оцініть власну участь у роботі групи за визначеними
критеріям:
Участь
у роботі групи |
Чи
добре я співпрацював / співпрацювала із своїми товаришами по групі (бали) |
|||
завжди
(2) |
зазвичай
(1) |
іноді
(0,5) |
не робив
/ робила (0) |
|
Я
активно співпрацював / співпрацювала з іншими, дотримуючись правил поведінки |
|
|
|
|
Я
не відволікався / відволікалась, виконуючи завдання |
|
|
|
|
Я
висловлював / висловлювала нові ідеї |
|
|
|
|
Я
вносив / вносила конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу |
|
|
|
|
Я
підбадьорював / підбадьорювала інших |
|
|
|
|
Я
брав / брала активну у навчанні інших |
|
|
|
|
Варіант 2
Оцініть колективну роботу групи за визначеними критеріям:
Критерії
оцінки |
завжди |
звичайно |
іноді |
ніколи |
Ми
перевіряли, чи всі учасники групи розуміють, що потрібно зробити |
|
|
|
|
Ми
відповідали на питання, даючи пояснення, коли це було необхідно |
|
|
|
|
Ми
з’ясовували те, що було нам незрозуміло |
|
|
|
|
Ми
допомагали одне одному, щоб усі могли зрозуміти і застосувати на практиці отриману
інформацію |
|
|
|
|
Ми
надавали всім можливість узяти участь в обговоренні, прийнятті рішення та
представленні результатів роботи групи |
|
|
|
|
Члени
групи: __________________________________________________________
Критерії
оцінки навчального проекту
Оцініть виконаний проект за
визначеними критеріями:
1.Оформлення
навчального проекту: |
|
·
проект оформлено з
дотриманням вимог (тема, мета, завдання, висновки, укладачі, список
використаних джерел, посилання на використані малюнки) |
1-2 бали |
2.Зміст
навчального проекту: |
|
·
відповідає темі |
0,5 бали |
·
дотримано принцип
науковості |
1-2 бали |
·
мовна грамотність |
0-1 бали |
·
має чіткий план |
0,5 бали |
3.Захист
проекту: |
|
·
оголошені тема і мета
проекту |
0,5 бали |
·
здійснено огляд
інформаційних джерел |
0,5 бали |
·
рівень навичок
публічного виступу |
1-2 бали |
·
уміння вести дискусію,
відстоювати власну точку зору |
1-2 бали |
·
оригінальність захисту |
0-1 бал |
Разом |
12
балів |
Критерії
оцінювання оформлення і змісту інформаційного проекту (реферату)
№ |
Критерії |
Бали |
1.
|
Відповідність
стандартам оформлення (титульний лист, зміст, вступ (актуальність), основна
частина, висновки, література, додатки) |
1 |
2.
|
Науковість
(уміння поставити проблему, встановити її актуальність, сформулювати мету і
задачі, висунути гіпотезу, обґрунтувати наукові дані, уміння зробити
висновки) |
3 |
3.
|
Доступність
(простота і ясність викладу, використання інформаційних джерел і посилання на
них, логічність висловлювання думок, уміння порівнювати, аналізувати) |
2 |
4.
|
Свідомість
(зазначено актуальність, практичність і висновки) |
2 |
5.
|
Послідовність,
системність (уміння виокремити головне, цілісність, супідрядність частин
тексту) |
2 |
6.
|
Наочність
(відповідність ілюстрацій темі, схеми, графіки тощо, чіткі, доступні до
сприйняття) |
1 |
7.
|
Мовна грамотність |
1 |
Загальна кількість балів |
12 |
Оцініть порівняльну таблицю за визначеними критеріями:
1.Робота
оформлена у робочому зошиті: |
|
·
записана назва таблиці |
1 бал |
·
правильно оформлена
таблиця |
2 бали |
·
зроблено висновок за
результатами роботи |
1 бал |
2.Правильно
заповнена таблиця: |
|
·
визначені критерії
порівняння |
1-3 бали |
·
вказані риси
подібності |
1-2 бали |
·
вказані риси
відмінностей |
1-2 бали |
·
зроблено малюнки (не
обов’язково) |
0-1 бал |
Разом |
11-12
балів |
Оцініть концептуальну карту за визначеними критеріями:
1.Оформлення
концептуальної карти: |
|
|
·
карту оформлено з
дотриманням вимог |
1-4 бали |
|
·
має цілісний
(завершений вигляд) |
1 бал |
|
·
містить оригінальні
дизайнерські ідеї оформлення |
1-2 бали |
|
2.Зміст
концептуальної карти: |
|
|
·
відповідає темі |
1 бал |
|
·
дотримано принцип
науковості |
1-2 бали |
|
·
мовна грамотність |
1 бал |
|
·
карта зрозуміла для
інших |
1 бал |
|
Разом |
12
балів |
|
Оцініть командою панельну дискусію за визначеними
критеріями:
1.Промовець: |
|
·
Наводив
переконливі аргументи на захист своєї
позиції |
1-4 бали |
·
Поводився впевнено |
1 бал |
·
Залучав до дискусії
інших учасників |
1 бал |
·
Брав участь у
загальному обговоренні |
1 бал |
·
Ставив запитання, що
просували дискусію вперед |
1 бал |
·
Перебивав інших |
-1 бал |
·
Був пасивним у
дискусії |
-1бал |
·
Намагався говорити
тільки самий |
-1бал |
·
Не дотримувався
часових норм |
-1бал |
2.Команда
|
|
·
Брала активну участь у
дискусії |
1-2 бали |
·
Ставила запитання
промовцям |
1 бал |
·
Допомагала своєму
промовцеві давати відповіді на питання |
1 бал |
·
Перебивала виступ
промовців інших команд |
-1бал |
·
Порушувала загальну
дисципліну |
-1бал |
·
Була пасивною у
дискусії |
-1бал |
Загальна
сума балів |
|
Учасники
групи_______________________________________________________
Критерії
оцінювання внеску учня в дискусію
Оцініть внесок учня __________________ у дискусію
Критерії
оцінки |
завжди |
звичайно |
іноді |
ніколи |
Допомагав
/допомагала визначати питання для обговорення |
|
|
|
|
Ретельно
працював / працювала над питаннями |
|
|
|
|
Був
/ була цікавим і уважним слухачем |
|
|
|
|
Порівнював
/ порівнювала ідеї групи зі своїми власними |
|
|
|
|
Обмірковував
/ обмірковувала інформацію, що подавалась іншими учнями |
|
|
|
|
Давав
/давала поради щодо проведення дискусії |
|
|
|
|
Брав
/ брала активну участь у дискусії |
|
|
|
|
Критерії
оцінювання учнівської презентації
Оцініть презентацію за визначеними критеріями:
1.Структура
|
|
·
мовна грамотність |
+1 |
·
інформація викладена
чітко, послідовно і логічно |
+1 |
·
наявні посилання на використані джерела |
+1 |
·
наявні висновки |
+1 |
2.Наочність |
|
·
наявність графічних
органайзерів |
+1 |
·
використані фото- або
відеоматеріали |
+1 |
·
наявні звукові або
анімаційні ефекти |
+1 |
3.Зміст |
|
·
достовірність |
+1 |
·
переконливість |
+1 |
·
оригінальність |
+1 |
·
відповідність змісту
темі презентації |
+1-2 |
4.Виконавці (або/або) |
|
·
робота виконана
індивідуально |
+1 |
·
робота є результатом
роботи колективу |
+1 |
Разом |
12
балів |
Комментариев нет:
Отправить комментарий